Followers

heyp !! anda yg ke

26 January 2011

BaNTuLah sAuDaRa haiRUmAn .....

assalamualaikum korang n salam sejahtera ...


hari nie aku nak story pasal saudara Hairuman kite nie ..
sape sangke kan ...niat kite baek untk mencari rezeki for family ,,tetibe malang plak yg berlaku ...Itulah nasib saudara Muhamad Hairuman bin Miskon.

masa  Hairuman sedang pungut  kelapa sawit, tiang elektrik berkuasa tinggi  jatuh kat dye dan dye nie  terkena kejutan elektrik. 50% badannya melecur teruk. Malang sememangnya tidak berbau kan..





Bukti adalah seperti gambar di atas. Banyak lagi gambar sebenarnya, tapi aku tak sanggup lah nak letak. 
Dye nie sudah kehilangan ibu bapanya  sejak dye berumur 5 tahun lagi .Hairuman merupakan anak keempat daripa 6 adik beradik dan dua orang kakaknya adalah golongan OKU.

Kini hanya kakak hairuman yg bertungkus lumus menyara keluarga dengan pendapatan tidak seberaapa iatu dengan menolong suaminya menjual air buah.Sebelum ini Hairuman cuba membantu meringankan beban keluarganya dengan melakukan dua pekerjaan iaitu bekerja di kilang dan pemungut kelapa sawit. Malang menimpa keluarga ini apabila Hairuman ditimpa kemalangan semasa mwmungut kelapa sawit. adik hairuman terkena kejutan elektrik akibat daripada kabel elektrik yg berkuasa tinggi yg tba2 terjatuh dan menimpa hairuman.Badan hairuman 50 peratus melecur dan memerlukan kos yang amat tinggi untuk menampung kos perubatan.Keluarga Hairuman cuba meminta bantuan daripada badan2 yang berkenaan untuk membantu keluarganya dan dirinya tetapi sampai sekarang tidak mendapat sebarang jawapan...Di sini kami merayu kepada tuan/puan supaya menolong hairuman..walaupun rm1 seorang sudah memadai meringankan beban adik hairuman.Marilah sama-sama kita membantu adik hairuman setakat terdaya.



kat sini aku letak skali nombor telefon Kakak Hairuman 0183807867 -Maryuni Bt Miskon
No Akaun :162030632448 Maybank
Alamat: no 28 jln desa mawar 2/11,seksyen 2,tmn desa mawar 45500 tanjong karang,selangor



p/s: jom lah kite bantu hairuman nie ye ... 
sumber dari sini



0 coMmeNt LeR...:

Post a Comment

Ma pELaNcOnG !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...